پوریا فایل

عرضه کننده بهترین فایل فلش های سامسونگ ،ایسر و تبلت و گوشی چینی

پوریا فایل

عرضه کننده بهترین فایل فلش های سامسونگ ،ایسر و تبلت و گوشی چینی

بایگانی
نویسندگان
طبقه بندی موضوعی
کلمات کلیدی

مبانی نظری و پیشینه پژوهش مهارت های حرکتی (فصل دوم)

حل مشکل سریال A510F IMEI NULL

مبانی نظری و پیشینه پژوهش روانشناسی

مبانی نظری فصل دوم پایان نامه روانشناسی درباره نارسایی هیجانی

فصل دوم پایان نامه با موضوع سلامت

فصل دوم پایان نامه مفهوم سلامت روان از دیدگاه مکتب های مختلف

پاورپوینت مالیه‌ی عمومی و بودجه‌ی دولتی

پاورپوینت طرح اختلاط بتن

پاورپوینت فرهنگ در معماری

پاورپوینت تحلیل و بررسی دانشگاه معماری (نمونه خارجی)

پاورپوینت 99 اسلایدی مدیریت کارخانه شهنام طاهری

پاورپوینت ضوابط پارکینگ ها در مناطق مسکونی

پاورپوینت ساندویچ پانل

پاورپوینت قوانین و ضوابط آپارتمان سازی

پاورپوینت طرح ریزی واحد های صنعتی (جیمز م اپل)

پاورپوینت مدرسه هنر سنگاپور

پاورپوینت موتور های پله ای

پاورپوینت آثار و معماری برنارد چومی

پاورپوینت آراتا ایسوزاکی- معمار ژاپنی

پاورپوینت سیستمهای دودویی

پاورپوینت گروه مطالعاتی مجامع بین الملل Ripe

پاورپوینت مادربورد (35 اسلاید)

پاورپوینت آشنایی با طاق در معماری

پاورپوینت اینترنت ماهواره ای

پاورپوینت زندگینامه و آثار آنتونی گائودی

فایل فلش فارسی MT7-TL10 (رام فارسی MT7-TL10)بیلد326

مبانی نظری و پیشینه پژوهش نقص شنوایی و ناشنوایی (فصل دوم)

مبانی نظری و پیشینه پژوهش نیاز و سلسله مراتب نیازهای مزلو (فصل دوم)

مبانی نظری و پیشینه پژوهش همدلی (فصل دوم)

مبانی نظری و پیشینه پژوهش هوش سازمانی (فصل دوم)

۵۳۷ مطلب در مرداد ۱۳۹۵ ثبت شده است

مبانی نظری و پیشینه پژوهش نقص شنوایی و ناشنوایی (فصل دوم)

پوریا قاضی گرد | پنجشنبه, ۲۸ مرداد ۱۳۹۵، ۱۲:۰۶ ب.ظ

مبانی نظری و پیشینه پژوهش نقص شنوایی و ناشنوایی (فصل دوم)

مبانی نظری و پیشینه پژوهش (فصل دوم پایان نامه ارشد) نقص شنوایی و ناشنوایی در 48 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت DOC

دانلود مبانی نظری و پیشینه پژوهش نقص شنوایی و ناشنوایی (فصل دوم)

مبانی نظری و پیشینه پژوهش نقص شنوایی و ناشنوایی (فصل دوم)
مبانی نظری  نقص شنوایی و ناشنوایی 
نقص شنوایی و ناشنوایی 
 پیشینه پژوهش نقص شنوایی و ناشنوایی
دسته بندی پیشینه متغیر های روانشناسی
فرمت فایل doc
حجم فایل 59 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 48

مبانی نظری و پیشینه پژوهش (فصل دوم پایان نامه ارشد) نقص شنوایی و ناشنوایی در 48 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت DOC

توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)

 

همرا با منبع نویسی درون متنی فارسی و انگلیسی به شیوه APA  جهت استفاده فصل دو پایان نامه

توضیحات نظری در مورد متغیر و همچنین پیشینه در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه

رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب برای فصل دو پایان نامه

 

منبع :                          دارد (به شیوه APA)

نوع فایل:                      WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

 

قسمتی از مبانی نظری متغیر:

 

تعاریف

عوامل متعددی در تعریفی که ما از نقص شنوایی به عمل می آوریم دخالت دارند. این عوامل عبارتنداز: شدت نقص شنوایی، سنی که نقص در آن رخ می دهد و نوع نقص (پرون و پرون، 2013).

 
شدت نقص شنوایی

شنوایی را معمولا با دسی بل که نوعی سنجش نسبی شدت صوت است اندازه گیری وگزارش می کنند. دی سی بل صفر نمایانگر شنوایی بهینه است. وجود نقص تا 26 دسی بل طبیعی است.از 26تا70 دی سی بل کم شنوا واز 71 دی سی بل به بالا ناشنوا تلقی می شود (پیک، باینام و بارت، 2009).

فری سینا (1974)، در تعریفی از نقص شنوایی، ابعاد فیزیکی و آموزشی آن را چنین توصیف کرده است: شخص ناشنوا کسی است که قدرت شنوائیش در حدی ناقص است که فهم گفتار او از طریق گوش به تنهایی و یا به وسیله وسایل کمک شنوایی و یابدون آن را بامشکل مواجه می سازد. شخص کم شنوا کسی است که قدرت شنوائیش در حدی ناقص است که فهم گفتار را ازطریق گوش به تنهایی و یا از طریق وسایل کمک شنوایی ویا بدون آن ها با مشکل مواجه ساخته اما از آن جلوگیری به عمل نمی آورد (به نقل از اخواست، 1388).

در جدول (2-1) شایعترین سطحهای موجود در نقص شنوایی نشان داده شده است. سه طبقه اول در حد کم شنوایی و دو طبقه آخر در حد ناشنوایی قراردارند. هر چه درجه نقص شنوایی بیشتر باشد نیاز به دریافت خدمات ویژه افزونتر می گردد (اسدی دوست، 1392).

برای اندازه گیری قدرت شنوایی باید دو بعد را در صدا مورد سنجش قرار دهیم: یکی فرکانس ودیگری شدت صوت. فرکانس عبارت است از تعداد ارتعاشاتی (و یا سیکل ها) که در هر ثانیه در برابر یک موج صوتی می گیرد. هر چه فرکانس قویتر باشد میزان زیروبمی صوت بالاتر است. فرد ممکن است در شنیدن صداهایی که دارای فرکانسهای ویژه ای می باشند دچار اشکال شود.اما در صداهای دیگر چنین مشکلاتی نداشته باشد (حوایی، 1390).



. Perron &  Perron

 Piek J, Baynam G, Barrett N

 Fre Sina


ارتباط نقص شنوایی و سن

عامل دوم سنی است که نقص شنوایی در آن رخ می دهد.ناشنوایی پیش  از تکلم به آن نقص شنیداری اطلاق می شود که پیش از رشد گفتار وزبان اتفاق می افتد. ناشنوایی پس از تکلم نقصی است که پیش از رشد گفتار و زبان رخ می دهد.ناشنوایی پیش از تکلم اغلب به مشکلات آموزشی جدی تری منجر می شود. ناشنوایی که بعد از دوره شروع رشد زبان وگفتار به وقوع می پیوندد به اندازه ناشنوایی که پیش از این دوره اتفاق می افتد جلو افتهای درسی را در مدرسه سد نمی کند (تقوی، 1390).

انواع نقایص شنوایی

عامل سوم نوع نقص شنوایی می باشد. گوش مکانیسم پیچیده ای دارد و به صورت پیچیده ای عمل می کند. هر چند که نقایص احتمالی زیادی در کار مکانیسم و عملکرد گوش میتواند وجود داشته باشد اما ما می توانیم آنها را به دو طبقه اساسی تقسیم بندی کنیم: نقایص انتقالی ونقایص حسی-عصبی (عشایری، 1392).

نقص شنوایی انتقالی :از شدت صدایی که به گوش میانی می رسد ویا محلی که عصب شنوایی از آن جا شروع می شود می کاهد. امواج صوتی باید از طریق کانال شنوایی به طرف پره گوش یعنی جایی که در آن جا ارتعاشات به وسیله سه استخوان درگوش میانی ( یعنی استخوانهای رکابی،چکشی و سندانی)، جمع آوری وسپس به گوش داخلی منتقل می شود عبور کند.جریان ارتعاشات می تواند در هر نقطه در طول این مسیر متوقف شود.مثلا جرم گوش ویاهر مشکلی که می تواند کانال خارجی گوش را سدکند. پرده گوش می تواند پاره ویا سوراخ شود و حرکت استخوانها در گوش میانی امکان دارد با مانع مواجه گردد. هر نقصی که بتواند جریان ارتعاشات را مانع شود و یا از رسیدن آنها به عصب شنوایی جلوگیری کند نقایصی در انتقال صوت به وجود خواهد آورد. نقایص انتقالی بندرت قادرند نقایصی بیش از 60 تا 70 دی سی بل را در شنوایی باعث شوند. چنین نقایصی را میتوان از طریق دستگاههای تقویت کننده صدا به صورتی موثر کاهش داد (اسدی دوست، 1392).

دانلود مبانی نظری و پیشینه پژوهش نقص شنوایی و ناشنوایی (فصل دوم)

  • پوریا قاضی گرد

مبانی نظری و پیشینه پژوهش نویز (صدا) و تاثیرآن بر حافظه شنوایی کلامی (فصل دوم)

مبانی نظری و پیشینه پژوهش (فصل دوم پایان نامه ارشد) نویز (صدا) و تاثیرآن بر حافظه شنوایی کلامی در 28 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

دانلود مبانی نظری و پیشینه پژوهش نویز (صدا) و تاثیرآن بر حافظه شنوایی کلامی (فصل دوم)

مبانی نظری و پیشینه پژوهش نویز (صدا) و تاثیرآن بر حافظه شنوایی کلامی (فصل دوم)
مبانی نظری نویز
مبانی نظری حافظه شنوایی کلامی 
پیشینه تحقیق حافظه شنوایی کلامی 
حافظه شنوایی کلامی 
پیشینه پژوهش نویز
دسته بندی پیشینه متغیر های روانشناسی
فرمت فایل doc
حجم فایل 129 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 28

مبانی نظری و پیشینه پژوهش (فصل دوم پایان نامه ارشد) نویز (صدا) و تاثیرآن بر حافظه شنوایی کلامی در 28 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)

 

همرا با منبع نویسی درون متنی فارسی و انگلیسی به شیوه APA  جهت استفاده فصل دو پایان نامه

توضیحات نظری در مورد متغیر و همچنین پیشینه در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه

رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب برای فصل دو پایان نامه

 

منبع :                          دارد (به شیوه APA)

نوع فایل:                      WORD و قابل ویرایش با فرمت doc


قسمتی از مبانی نظری متغیر:

 

ماهیت صدا و نحوه اندازه گیری آن

می دانیم صدا در اثر ارتعاش مولکولهای هوا ایجاد می شود و در قالب یک حرکت موجی طولی منتشر می شود. ارتعاشات مکانیکی منتشر شده در هوا زمانیکه دارای تعداد نوساناتی برابر با محدوده ی فرکانسی شنوایی باشند، صدا نامیده می شوند. ارتعاشات با فرکانس بالای 20000Hz را فراصوت می نامیم و ارتعاشاتی با فرکانس کمتر از 6-20 Hz  را فروصوت می نامند[, ].

با توجه به اینکه صدا ماهیتا انرژی مکانیکی است همه ی ویژگیها و رفتارهای عمومی امواج مکانیکی را دارد. یعنی دارای انرژی است و در برخورد با مانع دچار بازتابش یا شکستگی می شود. در اثر عبور از لبه ی اجسام تفرق می یابد و پدیده ی تداخل نیز هنگام برخورد امواج صوتی با یکدیگر حادث می گردد. پس می توان با تکیه بر واحدهای اندازه گیری انرژی آن را بررسی کرد[, ]. سه مشخصه مهم فیزیکی برای صدا در نظر می گیریم:

1-فرکانس

2-شدت

3- زمان

می توان صداها را با در نظر گرفتن هر کدام از این خواص دسته بندی نمود[, ].

 

1-1-2-2 فرکانس صدا

به تعداد نوسانات مولکولهای هوا در یک ثانیه اطلاق می شود. واحد آن Hz است. محدوده ی فرکانسی قابل شنیدن در افراد مختلف و نیز در سنین مختلف متفاوت است. عموما گفته می شود که یک فرد جوان بدون هیچ سابقه ی آسیب شنوایی، محدوده ای از 20-16 الی 20000 هرتز را می شنود. حساسیت شنوایی در سراسر این محدوده نیز یکسان نیست. بیشترین حساسیت مربوط به محدوده ی فرکانسی 4-1 کیلو هرتز است. در بالا و پایین این محدوده ی فرکانسی، محدوده ی شدت بیشتری لازم است تا یک فرد اصوات را بشنود[, ].

2-1-2-2 شدت صدا

 در یک تعریف عمومی از شدت صدا می توان گفت شدت صدا میزان قوت فیزیکی آن است. به بیان دیگر میزان انرژی که باعث جابجایی ذرات هوا می گردد. در این ارتباط چند شاخص فیزیکی وجود دارد که باید به نحوی شناسایی گردیده وتعاریف مربوط به آنها دقیقا روشن شود. این شاخص هاعبارت اند از[, ]:

1-توان صوتی

2- فشار صوتی

3-شدت صوتی

 

 

 

1-2-1-2-2 توان و فشار صوتی

یک موج صوتی حاوی انرژی است. میزان انرژی بر حسب ژول ارائه می گردد. حال اگر میزان انتقال این انرژی را در واحد زمان مد نظر قرار دهیم شاخصی تحت عنوان توان صوتی ایجاد گردیده که واحد آن وات است و با w  نمایش داده می شود[, ].

 اگر این توان صوتی در یک محیط حدواسط رها شود باعث ایجاد تراکم در مولکولهای آن محیط حد واسط می شود. بواسطه ی وجود خاصیت جرم و الاستیسیتی در محیط حد واسط ( مثلا هوا ) مولکولهای متراکم شده به جای اول خود بازگشته و بدنبال عبور از محل اولیه خود ایجاد انبساط می کنند، این وضعیت موجب ایجاد فشار در درجه ی اول و نیز باعث تغییر فشار در محیط حد واسط می گردد. به این ترتیب شاخص دیگری با عنوان فشار صوتی ایجاد گردیده که واحد آن نیوتن بر متر مربع (N/m2) است. بنابر این تعاریف، توان صوتی علت و فشار صوتی معلول آن خواهد بود[, ].

سطح فشار صوتی از محیط خود تاثیر می پذیرد در حالیکه توان صوتی مستقل از محیط است. این امر را بارها تجربه کرده ایم یک کامیون که صوتی با توان ثابت تولید می کند. اگر در یک تونل، بعنوان یک محیط بسته، حرکت نماید نسبت به زمانیکه در یک جاده رو باز حرکت می کند، صدای بلندتری تولید خواهد کرد. در هر دو حالت ذکر شده توان صوتی ثابت است و مستقل از محیط ولی فشار صوتی در تونل بیشتر بوده بنابراین صدای بلندتری تولید می کند[].

بنابراین توان صوتی ساطع شده از یک منبع منجر به ایجاد فشارصوتی می گردد و این فشار صوتی در سطح پرده ی گوش دریافت می شود[, ].

 

دانلود مبانی نظری و پیشینه پژوهش نویز (صدا) و تاثیرآن بر حافظه شنوایی کلامی (فصل دوم)

  • پوریا قاضی گرد

مبانی نظری و پیشینه پژوهش نیاز و سلسله مراتب نیازهای مزلو (فصل دوم)

پوریا قاضی گرد | پنجشنبه, ۲۸ مرداد ۱۳۹۵، ۱۰:۰۶ ق.ظ

مبانی نظری و پیشینه پژوهش نیاز و سلسله مراتب نیازهای مزلو (فصل دوم)

مبانی نظری و پیشینه پژوهش (فصل دوم پایان نامه ارشد) نیاز و سلسله مراتب نیازهای مزلو در 20 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

دانلود مبانی نظری و پیشینه پژوهش نیاز و سلسله مراتب نیازهای مزلو (فصل دوم)

مبانی نظری و پیشینه پژوهش نیاز و سلسله مراتب نیازهای مزلو (فصل دوم)
مبانی نظری نیاز و سلسله مراتب نیازهای مزلو
 نیاز و سلسله مراتب نیازهای مزلو
 نیاز و سلسله مراتب نیازهای مزلو
پیشینه پژوهش نیاز و سلسله مراتب نیازهای مزلو
دسته بندی پیشینه متغیر های روانشناسی
فرمت فایل doc
حجم فایل 145 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 20

مبانی نظری و پیشینه پژوهش (فصل دوم پایان نامه ارشد) نیاز و سلسله مراتب نیازهای مزلو در 20 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

 


توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)

 

همرا با منبع نویسی درون متنی فارسی و انگلیسی به شیوه APA  جهت استفاده فصل دو پایان نامه

توضیحات نظری در مورد متغیر و همچنین پیشینه در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه

رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب برای فصل دو پایان نامه

 

منبع :                          دارد (به شیوه APA)

نوع فایل:                      WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

 

قسمتی از مبانی نظری متغیر:

 

مقدمه

نیروی انسانی یکی از مهم­ترین سرمایه­های انسانی، و اساسی ترین مزیت رقابتی و کمیاب­ترین منبع در اقتصاد دانش محور امروز قلمداد می­شود(پور سلطانی و امیرجی نقندر، 1391). تحقیقات مربوط به رفتار سازمانی عمق بیشتری یافته است و قلمرویی با عنوان اخلاق کاری در بین پژوهشگران مطرح و این اخلاق کاری وجود و جلوه­های متعددی داشته که یکی از ابعاد علمی آن، تعهد نام دارد(توکلی، عابدی و صالح نیا، 1388). از آنجا که تعهد کاری واکنش عاطفی و ذهنی کارمند نسبت به شغل ش است، در صورت بالا بودن تعهد سازمانی، مقدار تولید و قابلیت کارایی کارکنان افزایش می­یابد و فقدان این عامل، نارضایتی شغلی و پایین آمدن وجدان کاری، کند کاری و غیبت­های مکرر در سازمان و اختلال در سلامت روانی کارکنان را در پی دارد(چومپوکوم و درر، 2004). در سازمان های آموزشی معلمان اکثریت نیروی انسانی را تشکیل می دهند و از طرفی چون معلمان به گونه مستقیم با دانش‏آموزان در ارتباط هستند نقش بزرگی در کارایی نظام آموزش و پرورش دارند(دمیرتاش، 2010). معلمان عامل هدایت یادگیری در سطح کلاس هستند و همه­ی اجزاء و عناصر مدرسه باید جهت کمک به انجام رسالت معلم عمل کنند(ایمانی، 1391). بدون ایفای نقش موثر معلمان، مدارس به موفقیت دست نخواهند یافت. در یک مدرسه اثر بخش، معلم مورد حمایت همه جانبه است تا بتواند نقش خود را در مسیر یادگیری اثر بخش به خوبی ایفا کند(شعبانی بهار،  فراهانی، جعفری،1390).

 

نیازها: تعریف و نظریه ها

نیاز یک حالت ناشی از کمبود یا محرومیت در موجود زنده است. اصطلاح وابسته به آن سائق است. سائق انرژی یا میل حاصل از نیاز است(ونلینگ، 2012). از نظر اریک فروم، مؤثرترین عامل در شخصیت انسان را نیازهای روانی می داند. به باور فروم، نیازهای جسمانی، بین انسان و حیوانات مشترک اند؛ در حالی که حیوانات نیازهای روانی ندارند و این نیازها ویژه ی انسان اند. او پنج نیاز را به عنوان نیازهای روانی را شامل وابستگی، استعلاء،  ریشه داشتن، حس هویت، موازین جهت گیری نام می برد(ونلینگ، 2012). از نظر مازلو(1993، به نقل از مازلو، 2000)، ارضای نیاز به عزت نفس به احساساتی از قبیل، ارزش، قدرت، لیاقت، مفید و مثمرثمر بودن در جهان منتهی خواهد شد، اما بی اعتنایی به این نیازها موجب احساساتی از قبیل حقارت، ضعف و درماندگی می­شود، و این احساسات به نوبه خود به وجود آورنده دلسردی و یاس اساسی خواهد بود یا گرایش­های روان­نژندانه را به وجود خواهد آورد.

 

نظریه سلسه مراتب نیازهای آبراهام مازلو

هرم سلسله مراتب نیازهای مزلو یا به طور خلاصه هرم مزلو، نظریه آبراهام مزلو نظریه‌پرداز کلاسیک مدیریت، در مورد نیازهای اساسی انسان است. این نظریه در میان بینش‌های حاصل از جنبش روابط انسانی در مدیریت مقارن با دوران رکود اقتصادی بزرگ غرب از اهمیت ویژه برخوردار بوده و نظریه‌ای بنیادین محسوب می‌شود. این نظریه از نظریه‌های محتوایی در مورد انگیزش به شمار می‌آید. نظریه‌های محتوایی چیستی رفتارهای برانگیخته را شرح می‌دهند و به طور عمده با آنچه در درون فرد یا محیطش می‌گذرد و به رفتار فرد نیرو بخشیده سرو کار دارد؛ به عبارت دیگر این نظریه‌، به مدیر نسبت به نیازهای کارکنانش بینش می‌دهند و به او کمک می‌کنند تا بداند کارکنان به چه چیزهایی به عنوان پاداش کار یا ارضا کننده بها می‌دهند؛ در حالیکه نظریه‌های فراگردی چگونگی و چرایی برانگیختگی افراد را توصیف می‌کنند


. Wenling

دانلود مبانی نظری و پیشینه پژوهش نیاز و سلسله مراتب نیازهای مزلو (فصل دوم)

  • پوریا قاضی گرد

مبانی نظری و پیشینه پژوهش همدلی (فصل دوم)

پوریا قاضی گرد | پنجشنبه, ۲۸ مرداد ۱۳۹۵، ۰۹:۰۶ ق.ظ

مبانی نظری و پیشینه پژوهش همدلی (فصل دوم)

مبانی نظری و پیشینه پژوهش (فصل دوم پایان نامه ارشد) همدلی در 19 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

دانلود مبانی نظری و پیشینه پژوهش همدلی (فصل دوم)

مبانی نظری و پیشینه پژوهش همدلی (فصل دوم) 
مبانی نظری همدلی
 پیشینه پژوهش همدلی
دسته بندی پیشینه متغیر های روانشناسی
فرمت فایل doc
حجم فایل 29 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 19

مبانی نظری و پیشینه پژوهش (فصل دوم پایان نامه ارشد) همدلی در 19 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

 

 

توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد و دکترا (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)

  • همرا با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه
  • توضیحات نظری کامل در مورد متغیر
  • پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
  • رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
  • منبع :                           دارد (به شیوه APA)
  • نوع فایل:                      WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

 

قسمتی از مبانی نظری متغیر:

 

مقدمه

یکی از فرایند های اساسی در تحول بهنجار انسان، رشد ظرفیت برای ارتباط با دیگران می باشد. همدلی به عنوان یک توانایی بی نظیر در ارتباط با دیگران از هنگام تولد حضور داشته و به طور افزایشی از نوزادی و کودکی تا نوجوانی متحول می گردد و به بالاترین مرحله خود در اواخر دوران نوجوانی می رسد (آلبیرو و همکاران، 2015). ساختار همدلی در حوزه های متفاوت تحقیقات نظیر (روان شناسی، کردار شناسی، علم عصب شناختی و روان پزشکی) بیشتر مورد توجه قرار گرفته است (انجمن روانپزشکی آمریکا، 2013).

نظریه همدلی، تاریخچه ای بسیار طولانی و غنی دارد و به اواخر قرن نوزدهم برمی گردد. کلمه لاتین  همدلی از واژه آلمانی einfuhung به معنای ادراک زیبایی و کلمه یونانی empatheia که به معنای فهم عواملی فراتر از خود است اقتباس شده است. در اواخر قرن نوزدهم واژه   einfuhung  برای بیان همدردی و همدلی استفاده می شد . بعدها ادوارد تیچنر واژه لاتین کنونی همدلی را از کلمه ی einfuhung ترجمه کرد (خدابخش و همکاران ،1390 :39).

براساس تبینات  موجود در واژه نامه وبستر (1993)، همدلی عبارتند از توانایی درک، آگاهی و حساس بودن وکسب تجربه های جایگزین احساسات، اندیشه ها و تجربه های سایر افراد می باشد. کلید کاربرد موثر این مهارت، بر یادگیری نحوه ارائه بازخورد مناسب بر نوع احساسات سایر افراد و چرایی بروز آن تاکید دارد. همدلی، توانایی مطالعه افراد از طریق ورود به مرکز بیان دروندادهای ایشان است. اولین مرحله آن است که با رعایت احترام فرد، توجه خود را به وی نشان دهیم و به دنبال گوش دادن و درک واقعی از عملکردها و هیجانات او باشیم. این امر مستلزم به کار گیری سطوح مشابهی از آگاهی است که آن را در خودآگاهی هیجانی مربوط به خودتان رشد داده اید. ما به منظور تمرین همدلی باید از تفاوت های خودمان و سایر افراد آگاه باشیم. همدلی تشبیه به دلسوزی نیست . ما در زمان دلسوزی فاصله شاخص خود را از دست می دهیم و برای فرد دیگری که احساس مشابهی با ما دارد، شناخته می شویم . اگر او ناراحت باشد،  ما نیز غمگین می شویم. اگر او به شدت برانگیخته باشد، ما هم مثل او رفتار می کنیم. چرا که دلسوزی مولفه اصلی صداقت و وفاداری است .از طرف دیگر وقتی استقلال کم رنگ شود، دلسوزی می تواند به وابستگی یکدیگر تنزل پیدا کند. در این حالت فرد فعلیت خود را از دست داده و به سمت حالت درماندگی کشیده می شود. توانایی رشد و حفظ روابط بین فردی طولانی مدت و عمیق ، برخورداری از همدلی سالم می باشد. وقتی همدلی را پیشه خود قرار می دهیم ، انگیخته می شویم تا به سایر افراد توجه کنیم. ما به واسطه ملاحظه دقیق روابط خود بر مبنای ابعاد چندگانه به سایر افراد ملحق می شویم. یعنی از طریق توجه به آنچه که افراد با کلام خود ابراز می نمایند و هم چنین از طریق آهنگ کلام آنها و حتی عنایت به ارتباطات غیر کلامی ایشان .......

...........

...............

........................


 .Empathy

 .Albiero

دانلود مبانی نظری و پیشینه پژوهش همدلی (فصل دوم)

  • پوریا قاضی گرد

مبانی نظری و پیشینه پژوهش هوش سازمانی (فصل دوم)

پوریا قاضی گرد | پنجشنبه, ۲۸ مرداد ۱۳۹۵، ۰۸:۰۶ ق.ظ

مبانی نظری و پیشینه پژوهش هوش سازمانی (فصل دوم)

مبانی نظری و پیشینه پژوهش (فصل دوم پایان نامه ارشد) هوش سازمانی در 17 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

دانلود مبانی نظری و پیشینه پژوهش هوش سازمانی (فصل دوم)

مبانی نظری و پیشینه پژوهش هوش سازمانی (فصل دوم)
مبانی نظری هوش سازمانی
پیشینه پژوهش هوش سازمانی
 هوش سازمانی
دسته بندی پیشینه متغیر های روانشناسی
فرمت فایل doc
حجم فایل 39 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 17

مبانی نظری و پیشینه پژوهش (فصل دوم پایان نامه ارشد) هوش سازمانی در 17 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد و دکترا (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)

  • همرا با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه
  • توضیحات نظری کامل در مورد متغیر
  • پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
  • رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
  • منبع :                           دارد (به شیوه APA)
  • نوع فایل:                      WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

قسمتی از مبانی نظری متغیر:

سازمان مجموعه ای از مرزهای نسبتا شناخته شده، یک نظام مشخص، سلسله مراتب اختیاری، سیستم های ارتباطی، و سیستم هماهنگ کننده اعضاست. بسیاری از دانشمندان برای سازمانها نوعی قابلیت و توانایی به نام هوش سازمانی قائل هستند که ترکیبی از هوش انسانی و هوش ماشینی است. بدیهی است همچنان که در دنیای پرتلاطم بشری انسانهای کارا خواهند بود که از درجه هوش بالایی برخوردار باشند، قطعا در دنیای سازمانی نیز وضع به گونه ای است که مدیران سازمانها برای پویایی و افزایش کارایی سازمان خود راهی جز بهره گیری از این جریان هوشمند ندارند. هوش سازمانی از دیدگاه کارل آلبرخت ، استعداد و ظرفیت یک سازمان در حرکت بخشیدن به توانایی ذهنی سازمان و تمرکز دادن این توانایی در جهت رسیدن به رسالت سازمانی است (حمیدی و همکاران، 2014).

 در این مطلب تاکید می شود که مدیران، باید به موضوع هوش سازمانی توجه ویژه ای داشته باشند و تک تک ابعاد هوش سازمانی را در سازمانشان مورد اندازه گیری، بررسی دوره ای و ارزیابی مجدد قرار دهند. این مسئله باعث ارتقای زیرسیستم هوش سازمانی می شود که برای تبدیل شدن به یک سازمان با هوش بالا، مورد نیاز است.

 گذشته تقریبا با ثبات انسان، اکنون به جریانی با تغییرات سریع و مبهم، تبدیل شده است. تغییرات سریع و روز افزون در حوزه های علوم و تکنولوژی موجب شده است که مدیریت سنتی پاسخگوی نیاز سازمانهای پیچیده امروزی نباشد.

 سازمانها برای رسیدن به هدفهای نسبتا مشخصی به وجود می آیند و فعالیت های مستمری را برای رسیدن به آن هدف ها انجام می دهند. البته هر سازمانی ویژگی های خود را دارد که عبارتند از: مر زهای تقریبا ثابت، سلسله مراتب اداری و نوعی نظم مدبرانه، یک سیستم ارتباط و یک سیستم انگیزشی که موجب می شود افراد در سایه همکاری با یکدیگر برای دستیابی به هدفهای مشترک، تلاش کنند

دانلود مبانی نظری و پیشینه پژوهش هوش سازمانی (فصل دوم)

  • پوریا قاضی گرد

مبانی نظری و پیشینه پژوهش هویت و سبک های هویت (پایگاه هویت) (فصل دوم)

پوریا قاضی گرد | پنجشنبه, ۲۸ مرداد ۱۳۹۵، ۰۷:۰۶ ق.ظ

مبانی نظری و پیشینه پژوهش هویت و سبک های هویت (پایگاه هویت) (فصل دوم)

مبانی نظری و پیشینه پژوهش (فصل دوم پایان نامه ارشد) هویت و سبک های هویت (پایگاه هویت) در 28 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

دانلود مبانی نظری و پیشینه پژوهش هویت و سبک های هویت (پایگاه هویت) (فصل دوم)

مبانی نظری و پیشینه پژوهش هویت و سبک های هویت (پایگاه هویت) (فصل دوم)
مبانی نظری هویت و سبک های هویت
مبانی نظری  سبک های هویت
 پیشینه پژوهش هویت و سبک های هویت
 پیشینه پژوهش سبک های هویت
دسته بندی پیشینه متغیر های روانشناسی
فرمت فایل doc
حجم فایل 58 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 28

مبانی نظری و پیشینه پژوهش (فصل دوم پایان نامه ارشد) هویت و سبک های هویت (پایگاه هویت) در 28 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد و دکترا (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)

  • همرا با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه
  • توضیحات نظری کامل در مورد متغیر
  • پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
  • رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
  • منبع :                           دارد (به شیوه APA)
  • نوع فایل:                      WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

قسمتی از مبانی نظری متغیر:

مقدمه

در مطالعات شخصیت انسان، هویت یک جنبه اساسی و درونی است که به کمک آن یک فرد با گذشته اش مرتبط شده و احساس تداوم و یکپارچگی در زندگی می کند. به عبارت دیگر هویت مفهوم ذهنی فرد از خودش می باشد و با عناوین مختلف هویت جنسی، هویت گروهی، هویت نژادی و... مورد استفاده قرار می گیرد (کروگر، 2012).

بسیاری از روان شناسان معتقدند که مهمترین موضوعی که ذهن نوجوان و جوانی را به خود مشغول می کند مسئله هویت یابی و پاسخ به سوالات "من کیستم، جایگاه من کجاست، در زندگی چه اهدافی دارم، و برای رسیدن به اهدافم کدام راه را، باید انتخاب کنم" است. عوامل مختلفی در رشد وشکل گیری هویت نوجوان موثر است که عبارکند از رشد شناختی، فرضیه های فرهنگی، هوش، تجارب اجتماعی خارج از منزل و جنسیت. تعریف هویت برای اولین بار توسط اریکسون ارائه شد و توسط نظریه‌پردازان دیگر مورد تحلیل و بررسی قرار گرفت. اریکسون در زمینه­ی هویت بر اهمیت بافت اجتماعی تأکید می‌کند، زیرا بافت اجتماعی چیزی برای جستجو ارائه می‌کند که می‌تواند حقیقت داشته باشد. پس شکل‌گیری هویت ترکیب مهارت‌ها، جهان‌بینی و همانندسازی‌های دوران کودکی است که به‌صورت یک کل منسجم منحصر به‌فرد درمی‌آید که برای نوجوانان احساس تداوم گذشته و جهت‌گیری برای آینده را فراهم می‌کند (کروگر، 2012).

از دیدگاه برزونسکی سبک هویت عبارتست از اینکه چگونه افراد به جستجو، پردازش و ارزیابی اطلاعات مربوط به خود می‌پردازند و از آن استفاده می‌کنند (برزنوسکی، 2013). سه سبکی که برزونوسکی به آن پرداخته است عبارتست از: 1- اطلاعاتی 2- هنجاری 3- اجتنابی/سردرگم. به نظر برزونوسکی توازن بسیار بالایی بین سبک سردرگم/ اجتنابی با وضعیت هویت سردرگم و سبک هنجاری با وضعیت هویت زودرس و سبک اطلاعاتی با وضعیت هویت موفق و دیررس وجود دارد


. Ericsson

. Kroger

دانلود مبانی نظری و پیشینه پژوهش هویت و سبک های هویت (پایگاه هویت) (فصل دوم)

  • پوریا قاضی گرد

مبانی نظری و پیشینه پژوهش هیجانات تحصیلی (فصل دوم)

پوریا قاضی گرد | چهارشنبه, ۲۷ مرداد ۱۳۹۵، ۱۱:۰۶ ب.ظ

مبانی نظری و پیشینه پژوهش هیجانات تحصیلی (فصل دوم)

مبانی نظری و پیشینه پژوهش (فصل دوم پایان نامه ارشد) هیجانات تحصیلی در 22 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

دانلود مبانی نظری و پیشینه پژوهش هیجانات تحصیلی (فصل دوم)

مبانی نظری و پیشینه پژوهش هیجانات تحصیلی (فصل دوم)
مبانی نظری هیجانات تحصیلی
هیجانات تحصیلی
پیشینه پژوهش هیجانات تحصیلی
دسته بندی پیشینه متغیر های روانشناسی
فرمت فایل doc
حجم فایل 239 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 22

مبانی نظری و پیشینه پژوهش (فصل دوم پایان نامه ارشد) هیجانات تحصیلی در 22 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد و دکترا (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)

  • همرا با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه
  • توضیحات نظری کامل در مورد متغیر
  • پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
  • رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
  • منبع :                           دارد (به شیوه APA)
  • نوع فایل:                      WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

قسمتی از مبانی نظری متغیر:

هیجانات تحصیلی

هیجانات در بافت آموزشی و تربیتی

توجه به بحث ارتباط بین هیجان و شناخت و در نظر گرفتن این نکته که کلاس مکان تجارب هیجانی چندگانه شامل هیجانات مربوط به موفقیت یا شکست تحصیلی، پذیرش یا عدم پذیرش بوسیله دوستان و ... است، سبب توجه خاص محققان تربیتی به عناصر هیجانی کلاس شده است. به گونه ای که در چند سال اخیر بر تعداد دانشمندانی که بر بافت آموزشی با نگاه هیجانی تحقیق می­کنند، افزوده شده است (پکران و گارسیا، 2012).

پکرون و گارسیا (2012) هیجاناتی را که در بافت آموزشی رخ می­دهد را به سه وادی کلی هیجانات مرتبط با خود و تکلیف، هیجانات مرتبط با بازنگری و هیجانات اجتماعی تقسیم می­نمایید. باید گفت که اگر چه درک روابط چندگانه و متقابل بین فرایندهای انگیزشی، هیجانی و شناختی یک موضوع نوظهور در تحقیقات روانشناسی تربیتی محسوب می­شود. اما برخی تلاش­های نظری برای تعیین این روابط  و تمرکز بر هیجانات بر بافت آموزشی صورت گرفته است. به گونه ای که بر طبق گزارش لیننرینک (2014) در کنفرانسی که در موسسه تحقیقات تربیتی آمریکا با موضوع ویژه تمرکز بر تحقیق هیجانی و یکپارچگی نظری هیجان، انگیزش و شناخت، برگزار شده بود، پنج دیدگاه نظری مختلف مطرح گردید. در این بخش مدل­های نظری مهمی که به تحقیق در زمینه هیجانات در بافت تربیتی و آموزشی متمرکز شده اند، مورد بررسی قرار می­گیرد.

 

مدل­های نظری هیجانات تحصیلی

شوتز، هانگ، کراس، و اوسبان

شوتز و دیگران (2013) با بیان این که آموزش یک فرایند گرانبار هیجانی برای دانش­آموزان، معلمان و والدین است، بر ضرورت بررسی هیجانات در بافت­های آموزشی تاکید می­کنند و به منظور تبیین هیجانات در آموزش مولفه های زیر را مورد توجه قرار می­دهند:

هیجانات به صورت اجتماعی ساختار یافته­اند و به صورت شخصی عمل می­کنند لذا هیجانات به صورت «رابطه ای» در نظر گرفته می­شود و تجارب هیجانی خاص شامل تبادلات فردی محیطی هستند به همین دلیل در هیجان کلاسی معلمان و دانش آموزان برحسب ماهیت تبادلات در موقعیت خاص ممکن است هیجانات متفاوتی تجربه نمایند.

هیجانات راه­های بقا محسوب می­شوند: هیجانات به عنوان رویداد­های التقاطی در نظر گرفته می­شوند که شامل جنبه­های فیزیولوژیکی، روان شناختی و رفتاری می­باشد. لذا شاد بودن، خشمگین بودن یا افسرده بودن شیوه­های خاص بقا در جهان محسوب می­شوند.

هیجانات در نتیجه ی ارزیابی­های آگاهانه یا ناآگاهانه در مورد موفقیت در اهداف یا حفظ استاندارد­ها و باور­ها ایجاد می­شوند. اهداف استانداردها و باورها، سازه­های سازمان یافته مرکزی در هیجانات هستند زیرا این اهداف باورها و استاندارد­ها چهارچوبی را برای ارزیابی معلمان و دانش­آموزان ایجاد می­کند. متقابلا هیجانات و تنظیم هیجان به دنبال ارزیابی­های مرتبط با اهداف استاندارد ها و باور­های فرد ایجاد می­شوند لذا باید گفت که این ارزیابی­ها برای به روز هیجانات شرط اساسی هستند گرچه ممکن است به سرعت و بدون آگاهی رخ دهند


 -Relational   

دانلود مبانی نظری و پیشینه پژوهش هیجانات تحصیلی (فصل دوم)

  • پوریا قاضی گرد

مبانی نظری و پیشینه پژوهش (فصل دوم) الگوهای ارتباطات خانواده

پوریا قاضی گرد | چهارشنبه, ۲۷ مرداد ۱۳۹۵، ۱۰:۰۶ ب.ظ

مبانی نظری و پیشینه پژوهش (فصل دوم) الگوهای ارتباطات خانواده

مبانی نظری و پیشینه پژوهش (فصل دوم پایان نامه) الگوهای ارتباطات خانواده در 24 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

دانلود مبانی نظری و پیشینه پژوهش (فصل دوم) الگوهای ارتباطات خانواده

مبانی نظری و پیشینه پژوهش (فصل دوم پایان نامه) الگوهای ارتباطات خانواده
مبانی نظری الگوهای ارتباطات خانواده
پیشینه پژوهش الگوهای ارتباطات خانواده
فصل دوم پایان نامه الگوهای ارتباطات خانواده
مطلب در مورد الگوهای ارتباطات خانواده
دسته بندی پیشینه متغیر های روانشناسی
فرمت فایل doc
حجم فایل 49 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 24

مبانی نظری و پیشینه پژوهش (فصل دوم پایان نامه) الگوهای ارتباطات خانواده در 24 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)

 

همرا با منبع نویسی درون متنی فارسی و انگلیسی به شیوه APA  جهت استفاده فصل دو پایان نامه

توضیحات نظری در مورد متغیر و همچنین پیشینه در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه

رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب برای فصل دو پایان نامه

 

منبع :                          دارد (به شیوه APA)

نوع فایل:                      WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

 

قسمتی از مبانی نظری متغیر:

 

تاریخچه الگوهای ارتباطات خانواده

با مطالعه ارتباطات خانواده، چفی و همکارانش (چفی، مک­لئود و واکمن، 1970، مک­لئود هربرگ و پرایس،1966، استونو چفی، 1970، به نقل از کواستن، 2004، چفی و مک­لئود، 1972، چفی، مک­لئود و اتکین،1971، مک­لئود و چفی، 1972، به نقل از کوئرنر و فیتزپاتریک،a 2002) با ابتکار خودنظریه­ی را مطرح کردند که بیان می­کرد الگوهای ارتباطات خانواده شیوه­هایی را منعکس می­کنند که به وسیله آنها خانواده واقعیت اجتماعی را تعبیر و تفسیر کرده، اعضایش را در آن تعبیر و تفسیر سهیم می­سازد. چفی و همکارانش (استون و چفی، 1970، به نقل از کواستن،2004؛ مک­لئود و چفی، 1972، به نقل از کوئرنر و مکی، 2004) بعدها استدلال کردند برای رسیدن به یک واقعیت مشترک در بین اعضای خانواده، یک راه مورد بحث قراردادن باورها و مفاهیم به منظور رسیدن به معنایی مشترک است. آنها این شیوه را «جهت­گیری مفهومی» نامیدند.

راه دیگر، روآوردن به والدین برای راهنمایی گرفتن است، که آن را «جهت­گیری اجتماعی» نامیدند. برحسب ارتباطات خانواده، جهت­گیری مفهومی به وسیله بیان راحت عقاید و درگیری فعالانه در بحث و تبادل­نظر مشخص می­شد. در حالی که ویژگی جهت­گیری اجتماعی تلاش برای حفظ و نگهداری روابط همگون  و همساز والد- فرزندی بود (مک­لئود و چفی، 1972، به نقل از کوئرنر و مکی، 2004).

خانواده­ای که در جهت­گیری اجتماعی نمره بالایی داشت، روابط همساز والد-فرزندی را در مورد عقاید ترجیح می­داد؛ در حالی که خانواده­ای که از جهت­گیری مفهومی زیادی برخوردار بود، عقاید موجود در رابطه را ترجیح می­داد. در خانواده­هایی که دارای گرایش مفهومی بودند، والدین به در نظر گرفتن همه جوانب یک مطلب قبل از اتخاذ یک جنبه و بیان عقیده فرد حتی اگر مغایر با عقاید دیگران باشد، تأکید داشتند. برعکس، در خانواده­های دارای گرایش اجتماعی، والدین تأکید داشتند که فرزندان آنها باید از تعارض و مغایرت با جمع اجتناب کنند؛ وقتی در بحثی با دیگران اختلاف­نظر دارند، تسلیم آنها شوند؛ به بزرگترها احترام بگذارند و به طورکلی جلوی مسایل بین فردی را بگیرند (استون و چفی، 1970، به نقل از کواستن، 2004).

چفی و همکارانش (چفی، مک­لئود و اتکین، 1971، به نقل از کواستن، 2004؛ مک­لئود و چفی، 1972، به نقل از کوئرنر و مکی، 2004) بر اساس ابعاد جهت­گیری مفهومی و
جهت­گیری اجتماعی، چهارنوع الگوی ارتباطات خانواده یا چهارنوع خانواده را معرفی کردند: خانواده توافق­کننده، خانواده کثرت­گرا، خانواده حفظ­کننده و خانواده به حال خود واگذارنده.

خانواده توافق­کننده، هم جهت­گیری مفهومی و هم جهت­گیری اجتماعی زیادی داشت. خانواده کثرت­گرا، جهت­گیری مفهومی زیادی داشت اما جهت­گیری اجتماعی آن کم بود.



 -Wackman

 -Price

 -Stone

 -Atkin

 -Concept-orientation

 -Socio orientation

 -Harmonious

 

دانلود مبانی نظری و پیشینه پژوهش (فصل دوم) الگوهای ارتباطات خانواده

  • پوریا قاضی گرد

مبانی نظری و پیشینه پژوهش ایماگوتراپی و رضایت زناشویی (فصل دوم)

پوریا قاضی گرد | چهارشنبه, ۲۷ مرداد ۱۳۹۵، ۰۹:۰۶ ب.ظ

مبانی نظری و پیشینه پژوهش ایماگوتراپی و رضایت زناشویی (فصل دوم)

مبانی نظری و پیشینه پژوهش (فصل دوم پایان نامه) ایماگوتراپی و رضایت زناشویی در 35 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

دانلود مبانی نظری و پیشینه پژوهش ایماگوتراپی و رضایت زناشویی (فصل دوم)

مبانی نظری و پیشینه پژوهش (فصل دوم پایان نامه) ایماگوتراپی و رضایت زناشویی
مبانی نظری ایماگوتراپی و رضایت زناشویی
پیشینه پژوهش رضایت زناشویی
دسته بندی پیشینه متغیر های روانشناسی
فرمت فایل doc
حجم فایل 66 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 35

مبانی نظری و پیشینه پژوهش (فصل دوم پایان نامه) ایماگوتراپی و رضایت زناشویی در 35 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)

همرا با منبع نویسی درون متنی فارسی و انگلیسی به شیوه APA  جهت استفاده فصل دو پایان نامه

توضیحات نظری در مورد متغیر و همچنین پیشینه در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه

رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب برای فصل دو پایان نامه

 

منبع :                          دارد (به شیوه APA)

نوع فایل:                      WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

 

قسمتی از مبانی نظری متغیر:


ایماگو

ایماگو یک واژه‏ی لاتین است که به معنی تصویر ذهنی است. لاکوت و هندریکس (1998) بیان داشتند که ایماگو یک مدل ارتباطی از زوج درمانی است که مداخلات رفتاری، عاطفی و شناختی را جهت تسهیل درک و تغییر درونی دو نفر (زوجین) به کار می­گیرد. هدف تصویرسازی ارتباطی احیای تماس معنوی و عاطفی میان زوجین و همچنین افراد، جهت ایجاد یک هدف تازه برای ازدواجشان است. هدف ایجاد محیطی شفابخش یا فضای خوشایندی است که هر همسری بتواند به ارضای نیازها (نیازهای برآورده نشده) و احساسات مربوط به نادیده انگاری و بی­ارزشی طرف مقابلش بپردازد. رویکرد ایماگوتراپی هندریکس یک درمان کوتاه مدت است که بینش و مهارت های عملی را ترکیب میکند. پیش زمینه این دیدگاه نظریه بین فردی، فلسفه من- تو و نظریه یادگیری اجتماعی می باشد. این دیدگاه بر تاثیر تعامل اشخاص روی یکدیگر تاکید می­کند پارادایم فردی و سیستمی را زیر سوال برده و بر پااردایم رابطه تاکید می کند. این رویکرد اداره درمان را به زوجین محول می کند، و از قدرت رابطه به عنوان منبع التیام استفاده می کند. در این دیدگاه هدف مشکلات زناشویی تلاش برای حفط تماس است و هدف درمان را فرایند تسهیل و حفظ دوباره تماس سالم با یکدیگر و همدلی بیشتر برای درک یکدیگر از طریق مکالمه و گفتگوی آگاهانه و ایجاد یک محیط امن برای ارضا نیازها و التیام زخم های کودکی است. این دیدگاه معتقد است که مراحل رشد دوران کودکی بخصوص روابط اولیه فرد با والدین بر روابط زناشویی تاثیر دارد. انتخاب همسر و روابط زناشویی تنها یک فرایند آگاهانه نیست، بلکه بخش مهمی از آن ناخودآگاه بوده و نتیجه نیاز به تکیمل مراحل ناتمام دوران کودکی و التیام زخم های عاطفی است. در این روش همسران می توانند با درک فرایندهای ناخودآگاه در خود و همسرشان مهارت­هایی را برای التیام زخم های کودکی و ادجاد رفتارهای سالم یاد بگیرند. همسران با تیدیل ازدواج و رابطه ناخودآگاه به ازدواج آگاهانه میتوانند عشق و صمیمیت مورد نیاز خود را به دست آورند.در این رویکرد باور بر این است که در زوج درمانی باید بر این واقعیت تاکید کرد که گذشته در زمان حال فعال است و حضور دارد. برای مثال تجربیات اولیه دوران کودکی می تواند بر فرد و خانواده در زمان حال تاثیر داشته باشد. تجربیات نخستین ناشی از پیوند و ارتباط عاطفی بخصوص مهم هستند. خاطره های این دوران و الگوهای اولیه تعامل از نو برقرار می شوند و سپس تاثیر خود را بر سطوح فعلی عملکرد به طریقه های گوناگون ادامه می دهند. ایماگوتراپی برنامه آموزش و درمان را برای کمک به زوجین در جهت اصلاح روابطشان ترکیب می­کند (لوکیت و هانا، 1996).

 

2-2. ایماگوتراپی و رابطه مشترک

ایماتوگراپی فقط یک مجموعه تکنیک نیست، بلکه نظام اعتقادی درباره رابطه مشترک متعهدانه است. گفتگوی سه بخشی زوجین، اصلی­ترین و تنهاترین مداخله­ای است که به وسیله درمانگر از طریق فرایند روانی آموزشی و برنامه­های درمانی، می­تواند تسهیل کننده باشد.

اولین گام، منعکس­سازی است، گوش دادن فعالی که در آن از طریق فرایند انعکاسی هد دو همسر مطمئن می­شوند که محتوای گفتگوی طرف مقابل را دقیق شنیده است؛

گام دوم، اعتباربخشی که بین دو شکاف پل ایجاد می­کند که براسا کار بابر (1985) و مطالعات او در مورد غیرممکن بودن ادراک محض، پایه­ریزی شده است (ادراکات وابسه به تعبیر و تفسیر دنیای درون روانی فرد هستند)، بابر  اعتباربخشی را به عنوان شیوه­ای که در آن ضرورتی جهت تأئید دیگری نیست، اما به واقعیت «قابل درک بودن» معروف است، تدوین کرده که وابسته به چهارچوب و بافت درون فرد است. اضافه شدن بخش­های عاطفی و همدلی در این فرآیند براساس کارهای راجرز، کوهات و هافمن است. ایماگوتراپی بین دو سطح همدلی تمایز قائل شده است، همدلی شناختی و همدلی پیش­بین.

در گام سوم، به زوجین کمک می­شود که گفتگوی زوجین براساس سطح هنری است که دلگیر کننده است و براساس سه گام قبلی ترکیب شده و یک جریان تازه­ای که تعاملات در آن همزیستانه نیست، بوجود می­آید، گفتگوی زوجین ساختار اساسی برای مداخله در ایماگوتراپی است (برگر و هانا، 1999).   


2-3. رضایت زناشویی

انسان برحسب فطرت و طبیعت خود نیازمند همدلی است که با او زندگی کند و در کنار او به آرامش برسد. اساساً وجود یک ازدواج توأم با رضایت محل تبادل و تلاقی احساسات و عواطف مثبت بین زوجهاست و تشکیل خانواده بهنجار نقش بسزایی در بهزیستی جامعه دارد و احساس رضایت نقش بسزایی در کارکردهای بهنجار خانواده دارد (بنائیان، کاظمیان، پروین، 1386). رضایت زناشویی یعنی انطباق بین انتظاراتی که فرد از زندگی زناشویی دارد و آن چیزی است که در زندگی اش تجربه می کند. یکی ازمهمترین تعریف ها توسط هاکینز انجام گرفته است که وی رضایت زناشویی را چنین تعریف می کند: احساس رضایت و لذت تجربه شده توسط زن و شوهر در هر زمانی که همه جنبه های ازدواجشان را در نظر می گیرند (قائمی، 1381). عسگری (1380، به نقل از رمضان نژاد و به پژوه، 1384) رضایت زناشویی را حاصل سازگاری زن و شوهر در ابعاد مختلف زندگی مشترک می داند که استحکام بنیان خانواده را تضمین می کند. رضایت زناشویی عبارت است از احساسات عینی از خشنودی، رضایت ولذت تجربه شده توسط زوجین


1. Makes sense

2. Rogers

3. Kohat & Hoffman

4. Berger & Hannah

دانلود مبانی نظری و پیشینه پژوهش ایماگوتراپی و رضایت زناشویی (فصل دوم)

  • پوریا قاضی گرد

مبانی نظری و پیشینه پژوهش آسیب شنوایی (فصل دوم)

پوریا قاضی گرد | چهارشنبه, ۲۷ مرداد ۱۳۹۵، ۰۸:۰۶ ب.ظ

مبانی نظری و پیشینه پژوهش آسیب شنوایی (فصل دوم)

مبانی نظری و پیشینه پژوهش (فصل دوم پایان نامه) آسیب شنوایی در 22 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

دانلود مبانی نظری و پیشینه پژوهش آسیب شنوایی (فصل دوم)

مبانی نظری و پیشینه پژوهش (فصل دوم پایان نامه) آسیب شنوایی
مبانی نظری آسیب شنوایی
پیشینه پژوهش آسیب شنوایی
فصل دوم پایان نامه آسیب شنوایی
مطلب در مورد آسیب شنوایی
دسته بندی پیشینه متغیر های روانشناسی
فرمت فایل doc
حجم فایل 90 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 22

مبانی نظری و پیشینه پژوهش (فصل دوم پایان نامه) آسیب شنوایی در 22 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد و دکترا (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)

  • همرا با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه
  • توضیحات نظری کامل در مورد متغیر
  • پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
  • رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
  • منبع :                           دارد (به شیوه APA)
  • نوع فایل:                      WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

قسمتی از مبانی نظری متغیر:

آسیب شنوایی

تعریف آسیب شنوایی

اصطلاح آسیب شنوایی همه نوع کمبود شنوایی با هر شدتی، یعنی از دامنه ناشنوایی عمیق تا کم شنوایی خفیف را در بر می‌گیرد (وستوود، ترجمه همتی علمدارلو و شجاعی، 1391). دو اصطلاح ناشنوا و سخت شنوا (نیمه شنوا) برای تمیز شدت نارسایی شنوایی به‌طور متداول به‌کاربرده می‌شوند. اصطلاح ناشنوا بیشتر استفاده می‌شود و نادرست فهمیده می‌شود، از این نظر که برای توصیف انواع گسترده نارسایی شنوایی به‌کاربرده می‌شود. با وجود این‌‌ همان‌طور که در این بخش آمده است این اصطلاح باید به شیوه دقیق‌تری به کار برده شود (موللی، دوستی، عابدی شاپورآبادی، 2015).

ناشنوایی و نارسایی شنوایی بر مبنای میزان آسیب شنوایی تعریف می‌شوند و از طریق ارزیابی حساسیت شخص به بلندی (شدت صوت) و ارتفاع (بسامد صوت) تعیین می‌گردد. واحد مورد استفاده برای سنجش صوت دسی‌بل (db) است و دامنه شنوایی انسان حدود ۰ تا ۱۳۰ دسی‌بل است. صداهای بلند‌تر از ۱۳۰ دسی‌بل (مانند صدای هواپیمای جت که ۱۴۰ دسی‌بل است) برای گوش انسان به‌شدت دردناک است، گفتار محاوره‌ای حدود ۴۰ تا ۶۰ دسی‌بل، صدای رعد ۱۲۰ دسی‌بل و صدای کنسرت راک حدود ۱۱۰ دسی‌بل است (درور وآوراهام، ۲۰۱۰).

ناشنوا و سخت شنوا فردی است که حدود ۹۰ دسی‌بل یا بیشتر نارسایی شنوایی دارد. برای افراد ناشنوا حتی در صورت استفاده از سمعک یا سایر انواع تقویت‌کننده‌های شنوایی، نخستین ابزار برای رشد زبان و ارتباط مسیر بینایی است. افراد سخت شنوا به حدی باقی‌مانده شنوایی دارند که می‌توانند با استفاده از سمعک گفتار انسان را به شیوه شنیداری پردازش کنند. تمییز بین ناشنوا و سخت شنوا بر مبنای استفاده کارکردی از باقیمانده شنوایی دشوار است.‌‌ همان‌طور که بسیاری از تعاریف سنتی از این ابهام برخوردار بودند. موفقیت‌های اخیر در ساخت سمعک‌ها روش‌های تشخیصی را به‌گونه‌ای بهبود بخشیده است که بسیاری از کودکانی که به‌عنوان ناشنوا برچسب خورده بودند در شرایط معدودی می‌توانند از شنوایی خود استفاده کنند (کویتنر، بارکر، کروز، اسنل، گریملی و بوتری، 2010).

دانلود مبانی نظری و پیشینه پژوهش آسیب شنوایی (فصل دوم)

  • پوریا قاضی گرد